Dag Steven van
XTRADA
Benieuwd hoe je merk er zal uitzien? Volg hier het creatieve proces!
UPDATE 14/11
14/11
Voorstel logo en lettertype
Vanuit de briefing 'amazing technology makes happy people' haalden we de essentie 'technologie verbinden met de mens'. Xtrada wilt enerzijds de ICT'ers en hun talent zichtbaar maken. We plaatsen dan ook letterlijk technologie achter (of spreekwoordelijk 'in') de mens.
In beide logovoorstellen gingen we uit van de mens op de voorgrond (hoofd en brein) met de technologie die van binnenuit voor ons werkt. De lettertypes zijn in beide gevallen gestileerd met het 8-bit tijdperk in gedachten.
Het linkse voorstel is iets formeler, zelfs licht brutalistisch in aanpak. Het is afgewogen, betrouwbaar, berekend. Het rechter voorstel is in elk opzicht speelser. De dikke, ronde lijnen stralen benaderbaarheid en zelfs een lichte vorm van creativiteit uit.
26/10
Voorstel namen
In de onderstaande lijst voorstellen leven enkele wederkerende concepten: 'Bruggen bouwen', 'data' en 'partnerships'. Geef vooral feedback over welke richting de conceptualisatie uit mag gaan.
1. OmniTech
2. Ascension (Tech Solutions)
3. Invictus ICT
5. Data Bridge Partners
6. 3xT (of 3TG) - Talent Technology Taskgroup
7. Digipart (van digitale partners)
8. 404 Solutions
9. Xtrada
10. TechnologyWorx
11. T4T - Talent 4 Tech (of Tech 4 Talent) -> TnT gaat ook (zoals de springstof) voor 'Talent N Technology’ waarbij de de N voor ‘in’ staat of ‘en’. Daarnaast is het qua storytelling een dankbaar thema.