Meten, Weten & Plussen
"Hoeveel brengt mijn marketing op? Hoe raak ik 'hoog op google'? Al dat online gedoe is alleen weggelegt voor multinationals met miljoenen op overschot. Hoe bereik ik het juiste doelpubliek?"
Het belang van data-analyse en dashboarding in marketing kan niet genoeg benadrukt worden. Het is geen luxe meer voor grote multinationals, maar een must voor elke onderneming die wilt overleven in het digitale tijdperk. Data-analyse stelt ondernemingen in staat om doordachte beslissingen te nemen, marketingstrategieën te optimaliseren en de effectiviteit van investeringen. Door het begrijpen van klantgedrag, het identificeren van rendabele kanalen en het meten van de ROI, kan je team hun plannen beter afstemmen op de behoeften van de doelgroep en maximale resultaten behalen. Kortom, data-analyse en dashboarding vormen de sleutel tot succes in de steeds complexere en competitieve wereld van vandaag.
Ons team (= onze mensen + de nodige portie AI tools) focust op het meten van je data, samen doordacht beslissingen nemen én vervolgacties uitvoeren die je dichter bij je doelen helpen.
INZICHT
KLANTGEDRAG
Data-analyse stelt je in staat om het gedrag van klanten te analyseren en te begrijpen, zoals hun voorkeuren, koopgedrag en interacties met je merk en marketingcampagnes.
Dit inzicht helpt bij het identificeren van trends, het begrijpen van de behoeften van klanten en het optimaliseren van marketingstrategieën.
DAAROM
een must-have manier van werken:
DE GEMIDDELDE VLAAMSE ONDERNEMING
MOET 600% MEER DATA VERWERKEN DAN 5 JAAR GELEDEN.
BIG DATA + DE JUISTE TOOLS = GROEISPURT
Arendsoog
Door het verzamelen en analyseren van diverse gegevens, zoals aankoopgeschiedenis, website-interacties, zoekopdrachten, sociale media-engagement en demografische informatie, kunnen we patronen en trends ontdekken in het gedrag van klanten.
We kunnen bijvoorbeeld zien welke producten of diensten het meest populair zijn, welke marketingkanalen het meest effectief zijn in het genereren van betrokkenheid, welke specifieke doelgroepsegmenten het meest waardevol zijn, en welke factoren invloed hebben op de aankoopbeslissingen van klanten.
Ken je klant
Effectieve targeting maakt het mogelijk om specifieke marketingberichten en -aanbiedingen te creëren die afgestemd zijn op de behoeften en kenmerken van elk segment.
Hierdoor kunnen bedrijven relevante en gepersonaliseerde communicatie leveren die de betrokkenheid van klanten vergroot en de kans op conversie verhoogt.
Bliksemsnel
De mogelijkheid om gegevens in realtime te volgen en te analyseren biedt een concurrentievoordeel. Het stelt je in staat om snel te reageren op veranderingen in de markt, kansen snel te identificeren en te benutten, snelle experimenten uit te voeren en proactief in te spelen op klantgedrag.
Zo kan je elke investering optimaliseren om maximale impact en rendement op hun te behalen.
Doorgronden
van A tot Z
Het persoonlijk advies van je PLUS mentor zorgt in combinatie met een dynamisch dashboard voor een kader waarin doordachte beslissingen genomen kunnen worden.
Door afgestemde begeleiding, het vertaling van complexe informatie, de objectiviteit van onze algoritmes en de evaluatie van resultaten maakt je organisatie beter geïnformeerde keuzes die passen bij je specifieke behoeften en doelen.
Meer voor minder
Door gegevens te verzamelen en te analyseren, kunnen we samen specifieke KPI's (Key Performance Indicators) in kaart brengen, zoals conversieratio's, gemiddelde orderwaarde of retentie en interesses. Hierdoor kan je onderneming de directe link tussen je marketinginvesteringen en de behaalde resultaten beter begrijpen.
We passen de strategieën aan op basis van deze gegevens, wat leidt tot een verbeterde return op je investering. Gemiddeld zien klanten hun spending 45% efficiënter verlopen binnen de 12 maanden.