Employer Branding
"Medewerkers vinden is een kopzorg. Het lukt niet meer om mensen warm te maken voor onze zaak. Iedereen werkt tegenwoordig precies tegen zijn goesting. Mensen zijn altijd gedoe..."
Feit: er zijn meer openstaande vacatures dan ooit en minder mensen om ze in te vullen. Moeite om het juiste talent op de juiste plek te krijgen? Wij kraken al 10 jaar de werkgeverscode voor onze klanten. Met creatieve ideeën, doordachte vormgeving en digitaal toverwerk maken we uw werkgeversmerk een onweerstaanbare beestenboel...
DAAROM
ECONOMIE DRAAIT ROND MENSEN
de ingrediënten voor succes
EMPLOYER BRANDING CORPORATE IDENTITY RECRUITMENT CAMPAIGNS
Tijdswinst
Een sterk employer brand is een magneet voor talent.
Zorg voor een 'wachtrij' aan geïnteresseerden en bouw een passieve poel aan mogelijke medewerkers op. Hierdoor raken je vacatures tot 60% sneller ingevuld! Zo kan HR weer het zoekwerk loslaten en focussen op de mensen.
Centen in de zak
We praten er niet graag over, maar het is wel zo. Geld geven we liever uit aan dingen die klanten zien of aan dingen die we zelf nodig hebben. Eindeloos recruitment hoort daar niet bij.
Een sterk merk leent zich tot naar buiten komen, want over interessante dingen wordt gepraat. Zo bespaar je op marketingkosten. Dankzij de poel aan geïnteresseerden wordt er minder uitgegeven aan selectie en omdat mensen langer blijven plakken heb je sowieso al minder nood aan recruitment.
Zelfs op korte termijn een heerlijke besparing. Bij sommige klanten tot wel 75% op recruitment kosten!
Win in je sector
Vandaag komt het aansluiten van medewerkers hun levensvisie bij die van de werkgever op de tweede plek (na het klassieke loonpakket).
Een uitgesproken employer brand is een eerste filter die er voor zorgt dat vooral mensen met dezelfde visie en waarden zich kandidaat stellen. Zo bouw je teams die matchen, medewerkers die langer geboeid blijven én resultaten die je concurrenten doen blozen.
Happy @ work
Disney doet het al 100 jaar, de Efteling al 75. Blijdschap en zelfs geluk vallen te maken. Vergeet de vrijdag namiddag drink!
Kijk naar binnen en naar buiten om een verhaal neer te zetten dat op een natuurlijke wijze dagdagelijks geleefd wordt. Studies bewijzen dat medewerkers gebonden blijven wanneer ze werken aan iets dat zin heeft in een groter geheel en wanneer ze zich geapprecieerd voelen.
Spring hier slim mee om en krijg enthousiaste ambassadeurs in de plaats. Ambassadeurs die voor je onderneming vechten, zonder dat het hen moeite kost. Dat is bijna magisch en helemaal onbetaalbaar.